Consumul de bunuri FMCG a crescut în primele şase luni din acest an cu 7,9% comparativ cu primul semestru din 2020, arată o analiză a companiei de cercetare de piaţă RetailZoom. Analiza ia în calcul atât expansiunea retailerilor, cât şi inflaţia – o problemă mondială astăzi. Pe univers comparativ de magazine, dinamica pentru prima jumătate de an este apropiată de 2,5%, asta în contextul în care inflaţia a ajuns la 3,94% în iunie, ceea ce poate arăta de fapt o lipsă a apetitului de consum. Spre comparaţie, în primele şase luni din 2020, primul an de pandemie, vânzările de alimente, produse de îngrijire personală şi a locuinţei creşteau cu 16% faţă de aceeaşi perioadă din 2019, deci de două ori mai alert.
În Capitală vânzările de bunuri FMCG stagnează, în timp ce în urbanul mare şi mediu cresc cu circa 10%. Şi urbanul mic şi ruralul ţin ştacheta sus, cu peste 7% avans. Această situaţie poate fi influenţată pe de-o parte de apetitul de cumpărături al locuitorilor, iar pe de alta de factori precum baza de pornire (cum era situaţia în S1/2020) şi câte magazine se deschid şi unde. Dacă retailerii pariază mai degrabă pe dezvoltarea în provincie şi nu în Capitală, acest lucru poate să influenţeze cifrele dat fiind că RetailZoom face analiză la nivel de comerţ modern. Analiza a fost făcută în peste 3.400 de magazine din comerţul modern internaţional, fiind studiate 194 de categorii de bunuri, atât produse alimentare, cât şi de îngrijire personală şi a casei. Comerţul modern reprezintă circa 65-70% din tot ce înseamnă vânzări în comerţul cu dominantă alimentară, iar ponderea creşte ca urmare a deschiderii de noi magazine an de an.
(sursa: Mediafax)