Geely Holding și compania franceză Renault vor anunța în curând un acord pentru a produce în comun vehiculele hibride ale producătorului auto chinez în Coreea de Sud și pentru a analiza posibilitatea de a exporta mașini fără taxe vamale în Statele Unite, au declarat trei surse anomine pentru Reuters
Acordul de asociere, care se află în lucru de la începutul acestui an și care implică și operațiuni comune în China, va permite Renault să își consolideze afacerile aflate în dificultate din Coreea de Sud și, în general, prezența sa în Asia.
Renault, care a ieșit din China anul trecut, va putea reveni pe cea mai mare piață auto din lume prin formarea unei noi mărci axate pe hibrizi plug-in.
Geely ar putea veni cu o nouă gamă de mașini ecologice care să folosească așa-numita arhitectură modulară compactă a companiei, o structură de caroserie pentru vehicule de dimensiuni medii folosită de Geely și Volvo, și ar putea implica și lanțurile sale de aprovizionare și facilitățile de producție din China, au adăugat sursele citate.
Renault se va concentra pe designul vehiculelor, vânzări și marketing pentru noua sa marcă în China, au precizat sursele.
Pentru Geely, tranzacția ar putea însemna un punct de sprijin pentru producție în Coreea de Sud și acces la uzina de asamblare a Renault din această țară.
Un model pe care Geely intenționează să îl producă la uzina Renault din Busan, oraș portuar din sud-estul Coreei de Sud, este vehiculul sport-utilitare Lynk & Co 01, a declarat una dintre surse.
Modelul Lynk & Co 01 este disponibil în prezent în trei variante de motorizare, pe benzină, hibrid convențional pe benzină-electric și hibrid electric plug-in.
Nu a fost imediat clar care va fi produsă la Busan, dar una dintre cele trei surse a declarat că modelele pe benzină și hibrid vor fi produse în Coreea de Sud.
Geely ar putea obține „acces pe ușa din spate” pe piața americană datorită acestui acord, a declarat una dintre surse.
Constructorul auto chinez analizează posibilitatea de a profita de acordul de liber-schimb din Coreea de Sud cu Statele Unite și de a exporta vehiculele Lynk & Co pe a doua piață auto din lume, au declarat două dintre surse.
Renault Samsung Motors, pe care Renault o controlează cu o participație de 80%, s-a confruntat cu dificultăți în ultimii ani. Vânzările, inclusiv exporturile, au scăzut aproape la jumătate din 2017, ajungând la 116.000 de vehicule anul trecut. Vânzările până în luna noiembrie a acestui an au totalizat 120.000 de mașini.
Nu a fost imediat clar modul în care parteneriatul dintre Renault și Geely va afecta alianța Renault-Nissan.
(sursa: Mediafax)