Grupurilor producătoare de bunuri de lux raportează vânzări în creștere

Burberry și-a îmbunătățit previziunile de profit, în condițiile în care grupul de modă de lux beneficiază de creșterea vânzărilor de produse de lux care a propulsat, de asemenea, vânzările neașteptat de mari la rivalii Richemont și Prada, scrie Financial Times.

Singura mare marcă de lux din Marea Britanie a declarat că se așteaptă ca profitul operațional ajustat pentru anul care se termină în martie 2022 să fie cu aproximativ 35% mai mare, la cursuri de schimb constante, decât cel de 396 milioane de lire sterline de anul trecut.

Incluzând impactul cursului valutar, creșterea este de aproximativ 25%, potrivit directorului financiar Julie Brown, comparativ cu așteptările analiștilor de 20%.

Grupul elvețian de bunuri de lux Richemont a înregistrat miercuri o creștere de 32% a vânzărilor, cu mult peste așteptările de 18%. Marți, după închiderea pieței, Prada a raportat venituri pe întregul an de 3,64 miliarde de euro, cu aproximativ 3% peste așteptările analiștilor și cu 8% mai mult decât în 2019, ultimul an care nu a fost afectat de Covid-19.

Cheltuielile pentru bunuri de lux s-au accelerat în ultimele etape ale pandemiei, deoarece consumatorii au cheltuit din economiile acumulate, iar alte forme de cheltuieli, cum ar fi mesele în oraș și vacanțele, au fost limitate de blocaje și restricții de călătorie.

Burberry, care nu are un director general până la sosirea lui Jonathan Akeroyd în aprilie, se așteaptă, de asemenea, să beneficieze de cheltuieli de capital mai mici decât cele prevăzute anterior, împreună cu o săptămână suplimentară de tranzacționare față de anul trecut.

Vânzările au fost cu 15% mai mari decât în aceeași perioadă a anului trecut și cu 26% mai mari față de nivelurile de dinainte de pandemie.

Thomas Chauvet, analist de bunuri de lux la Citi, a declarat că performanța diviziei de bijuterii a Richemont, care include mărci precum Cartier și Van Cleef & Arpels, a fost notabilă.

(sursa: Mediafax)

ARTICOLE SIMILARE